maanantai 24. syyskuuta 2012

Muistojen hävitys

Minulla on ollut tallessa kalentereita menneiltä vuosilta ja eilen sitten päätin tuhota ne. Kaikenlaista 'tietoa' oli niihin kirjoiteltukin. Tapaamisia, vierailuja, lääkärikäytejä ym. Myös ostoksia ja muita palveluita hintoineen oli merkitty. Esimerkiksi vuonna 1995 oli hiusten leikkaus ja raidat maksaneet 170 mk ja samalla viikolla auton öljyjenvaihto, öljynsuodatin sekä tulppien vaihto olivat maksaneet 175 mk.
Monta vuotta olen näköjään ollut Trendi-lehden tilaaja ja heidän kalenteriaan olen käyttänyt, kaunis kultainen kalenteri. Kannet revin irti ja laitoin ne roskiin, mutta sisällöt poltin varastorakennuksen uunissa. Ei jää jälkipolville kaikki tekemiseni tietoon :-)

4 kommenttia:

  1. Noita on itsellenikin kertynyt vino pino. Pitäsi varmaan ryhtyä samanlaisiin toimenpiteisiin :)
    Mukavaa sadepäivää!

    VastaaPoista
  2. Aiemmin käytin tuollaisia kalentereita, mutta jostain syystä ne jäävät nykyisin käyttämättä. Merkkaan kaikki menoni seinäkalenteriin. Mukavaa viikkoa!

    VastaaPoista
  3. Minä myös säästän kaikki kalenterit, kortit jne. Aina kun laatikko on täynnä kiikutan sen vintille:) Ei siinä mitään järkeä ole, mutten malta niitä hävittääkään. Hassu minä:)

    VastaaPoista
  4. Sama vika tääläkin, en nimittäin malta hävittää kalentereita. Nyt minulla on lisäksi äitini kalenterit. Kun hän sairastui, minä otin talteen hänen almanakat. Hän tykkäsi käyttää niitä perinteisiä malleja. Hän ei kyllä ole samalla tavalla kirjoitellut kalenteriin, kuin minä. Niissä on vain joitakin merkintöjä.

    VastaaPoista